lauantai 25. toukokuuta 2019

Tervetuloa puhtaaseen kotiin

Olen nyt viime aikoina panostanut ajan hallintaan ja sen miettimiseen. Kuinka pystyn enemmän vaikuttamaan arkeeni ja saamaan siitä vielä laadukkaampaa ja toimivampaa.

Arkeni on niin hektistä ja minuuttipeliä koko ajan, päivästä toiseen joten jotain on tehtävä jotta edes tuntuisi siltä että välillä on tilaa hengittää.

Instagramin puolella tililläni olen nyt muutaman viikon aikana tehnyt ig tv puolelle jaksoja tästä ajanhallinnasta ja menetelmistä jotka on minua auttaneet saamaan jotain tolkkua tähän touhuun.

Viime jaksossa puhuin siitä, kuinka viikko täytyy pohtia aina etukäteen. Laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, poistaa sieltä ns turhia asioita jotta sille hetken hengähdykselle olisi edes hetki tilaa ja osata delegoida jos se on vaan mahdollista.

Delegointi on se jonka puolesta puhun, jokaiselta löytyy joku ihminen joka varmana auttaa kun vaan pyytää, oli se sitten naapuri, äiti, mummi, ystävä tai lapsen treenikaverin äiti. 

Itse en pärjäisi tällä hetkellä arkeani jos minulla ei olisi apukäsiä välillä, koska ihminen ei vaan repeä osiin vaikka se olisi siistiä. Tärkeimpiä asioita ajanhallinnassa on myös huomata ne ns. ei tärkeät asiat, jotka odottaa kyllä vaikka et niitä heti tekisikään. Esim pyykinpesu tai siivous. Vaikka minäkin olen siivoushullu ja en kestä katsoa pyykkivuoria nämä on ne asiat joille täytyy oppia vaan ummistaa silmiä ja alkaa arvostamaan sitä omaa vapaa-aikaa myös, olla tekemättä edes 5 minuuttia mitään.

Minulla on kerran viikossa siivouspäivä kun siivoan kodin katosta lattiaan, muina päivinä sitten vaan sellaista tilanteen hallintaa ja kaaoksen minimointia. Olen huomannut että perjantai on minulle sellainen päivä, jolloin siivouksesta tulee itselle ihana olo, kiva tietää että viikonloppu alkaa siistissä kodissa. Vaikka minulla on töiden puolesta perjantai yksi viikon pahimmista päivistä, herään aina perjantaisin kukonlauluun jotta kerkeän siivoamaan, jep ei ehkä viisasta tinkiä yöunista ja tässä on minun kompastuskivi mitä pitäisi opetella: " älä koskaan tingi yöunista  ". 

Nyt kuitenkin tänä perjantaina sain huokaista ison huokauksen ja nukkua pidempään ja lähteä pirteänä töihin aamulla. Olin delegoinut siivouksen ulkopuoliselle yritykselle, olen sitä mieltä että tämä on palvelu jonka jokainen kiireinen ansaitsee joskus. Palkinto itselle, palkinto joka tuntui minusta kuin lottovoitolta. Tulla siistiin kotiin, ilman että joudun tekemään mitään sen eteen.

Yhteistyössä Koti puhtaaksi yrityksen kanssa, sain heiltä 4 h kotisiivouksen, tunne kun lähdet kotoa töihin ja sinne jää joku toinen sinulle siivoamaan on vaan niin upea tunne. Kun töistä sitten väsyneenä saavuin kotiin, minua odotti koti joka oli kiillotettu ovenkahvoja myöten.

Jos mietit puolisolle lahjaa tai kiireiselle ystävälle lahjaa osta hänelle kotisiivous- kerta, oikeasti. Minun mielestä aivan uskomattoman palkitseva tunne tulla siivottuun kotiin. Sinun aikasi on arvokasta ja olet ansainnut sitä käyttää myös muuhun kun suorittamiseen joka päivä, samoja asioita päivästä toiseen. Joskus on hyvä vaan päästää irti edes hetkeksi ja antaa ulkopuolisen hoitaa jokin asia sinun puolesta ja se tekee sinusta myös pirteämmän ihmisen taas. 



Sain arvottavaksi myös 4 h kotisiivouksen kaikille seuraajilleni, joten nyt kipaise osallistumaan instagramin puolelle ja sieltä löydät kilpailun tästä

Osallistumisaikaa on sunnuntaihin 2.6 asti, joten kipin kapin osallistumaan, en usko että löytyy ketään joka ei tahtoisi siivoojaa kotiin.

Pääset osallistumaan tästä myös huikeeseen arvontaan, jossa voit voittaa siivoojan vuodeksi teille, nyt tästä en keksi enää parempaa voittoa, keksitkö sinä?

Nyt minä jatkan lauantain viettoa sohvalla katsoan Mamma Mia Here We Go Again ja syöden ystävän tuomaa sushia. 


Ihanaa viikonloppua
<3 Laura







*Kaupallinen yhteistyö Puhdas koti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti