perjantai 25. huhtikuuta 2014

Tuleeko minusta ompelija

Hahha no ei todellakaan.
Muistan kuinka yläasteellakin nappilävien teko paitaan oli ongelma,
lopulta opettaja ne minulle aina teki.


Osaan ommella, ja olenkin ommellut vaatteita
ja vaikka mitä.
Jossain vaiheessa minulla oli oikein jonkinlainen buumi,
tein toppeja, mekkoja yms.

Mutta se jäi. En todellakaan tiedä mistä se buumi edes tuli.
Koska en ole koskaan erityisesti tykännyt ompelusta.

Ja olen laiska ompelemaan, se on jotenkin niin hidasta hommaa.
Minulla on paljon erilaisia kankaitakin hankittuna, 
( monen vuoden takaa siis ) 
Kun on ollut visioita, että nyt teen sitä ja tätä,
mutta ikinä en ole saanut aikaiseksi aloittaa näitä
minun ompelusuunitelmia.


Mutta nyt asiaan. 
Minulla on muutamat farkut, joista en voi luopua.
Merkkifarkut, jotka on niin hyvät ollut ja siis suhteellisen uudetkin vielä.
Mutta ne on minulle väljät lahkeista, joten niiden kavennus ois paikallaan.

Olen ompelijoita etsinyt ja kun ne on niin tuhottoman kalliita suhteessa
tuohon hommaan, ns. pieni homma mutta hankala ilmeisemmin.

Harmittaa maksaa monta kymppiä lahkeiden kavennuksesta kun saisi
uudet farkut, no ei tietenkään noita mutta tuollaisia perusfarkkuja.

Nyt kuitenkin päätin, et sisäinen ompelija herää ja aion sen tehdä itse:D
Minulla on onneksi kunnon ompelukone, en tätäkään ymmärrä miksi
sellainen on kun en mikään ompelija ole.
Mutta ihana äitini sen on ostanut:D

Eli pelit ja vehkeet löytyy ja löysin myös todella helpot
ohjeet kaventamiseen.
Nyt siis nähdään mitä tapahtuu,
kun The ompelija astuu koneen ääreen pitkän
tauoan jälkeen ja surauttaa farkuista pari kokoa pienemmät lahkeista.
Hahha.

Kunhan tämä innostus vielä pääsee tekemisen puolelle,
niin laittelen sitten kyllä kuvia,
onnistuiko vai ei :D

- L -





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti